Skontaktuj się z nami

Telefon

Polska

+48 58 762 17 80

Formularz kontaktowy

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania.

> Kontakt

Hans Peter Troxler

Horst Salzle

Martin Trausner - Productmanager

«KVT-Fastening dostarcza do firmy Ernst Schweizer AG elementy złączne przeznaczone do nowych inteligentnych skrzynek na przesyłki „Paketbox plus’’»

«„MAŁE ELEMENTY O WIELKIEJ MOCY!“ KVT-Fastening optymalizuje proces zarządzania częściami typu C w firmie BVS Blechtechnik GmbH»

«Tak mocują mistrzowie świata»

Charakterystyka klienta

Firma Ernst Schweizer AG, Metallbau z siedzibą w Hedingen to samodzielne, rodzinne przedsiębiorstwo z bogatą tradycją w szwajcarskiej branży budowlanej. Główną przedmiotem działalności firmy jest produkcja fasad, instalacji z drzewa i metalu, okien, skrzynek pocztowych oraz systemów solarnych. Jedną z ostatnich innowacji firmy stanowią inteligentne skrzynki na przesyłki Paketbox plus. Stanowią one unikalne połączenie skrzynki na listy, paczkomatu oraz terminala informacyjnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu firmy kurierskie, a także osoby prywatne mogą w bezpieczny sposób (zabezpieczenie przy pomocy kodu PIN) przechowywać przesyłki bezpośrednio przed drzwiami.

Wymagania i cele projektu

Opracowanie skrzynki Paketbox plus stanowiło dla Ernst Schweizer AG szczególne wyzwanie pod kątem systemu zamykania. Z powodów estetycznych i technicznych skrzynka nie mogła zasadniczo na przykład posiadać żadnych uchwytów. Dlatego pod uwagę był brany wyłącznie elektromechaniczny zamek z dodatkową funkcją automatycznego otwierania. Ponadto musiał się on charakteryzować niskim zużyciem prądu oraz – ze względu na montaż pod gołym niebem – wytrzymałością na działanie temperatur w zakresie od -30 do +70 stopni Celsjusza. Poza tym ważną kwestią w produkcji skrzynki były rozsądne koszty montażu i mocowania zamka.

Realizacja projektu

Po przeprowadzeniu krótkiej analizy rynku firma Ernst Schweizer AG znalazła producenta Southco i skontaktowała się z głównym przedstawicielem firmy KVT-Fastening w Szwajcarii. Obie firmy ściśle współpracowały ze sobą, próbując znaleźć optymalne rozwiązanie. Szybko okazało się, że jeden z oferowanych przez KVT-Fastening zamków Southco spełniał prawie wszystkie wymagania szwajcarskiej firmy. Utrzymywane od wielu lat kontakty handlowe pomogły bardzo szybko znależć optymalne rozwiązanie.

Wynik projektu

KVT-Fastening zapewniło firmie Ernst Schweizer AG pełne i profesjonalne wsparcie przy projektowaniu skrzynki Paketbox plus. Dobrany zamek spełniał wszystkie wymagania odnośnie funkcji, jak i wymiarów. Dzięki perfekcyjnej współpracy firma Ernst Schweizer AG była w stanie zrealizować pierwsze zamówienia na inteligentne skrzynki „Paketbox plus“ i zamontować je u klientów.  

Wartość dla klienta/informacje:

  • Profesjonalne wsparcie w doborze produktu
  • Zorientowane na klienta, pragmatyczne podejście
  • Szybsze opracowanie i dojrzałość rynkowa
  • Wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta

Zdjęcia

Charakterystyka klienta

Firma BVS Blechtechnik GmbH z siedzibą w Böblingen jest wiodącym przedsiębiorstwem w zakresie obróbki blachy w Niemczech. Oprócz projektowania i wytwarzania elementów z blachy cienkiej, montażu elementów i komponentów elektronicznych BVS zajmuje się również produkcją urządzeń końcowych na zamówienie. W około 65 procentach wyprodukowanych wyrobów znajdują zastosowanie elementy złączne takie jak łączniki wciskane, nity zrywalne, nitonakrętki, zawiasy, zamki czy uchwyty.

Wymagania i cele projektu

W BVS wykorzystuje się łącznie około 200 różnych elementów złącznych. Dlatego tak ważne dla przedsiębiorstwa jest znalezienie rozwiązania umożliwiającego automatyzację zarządzania częściami typu C. Dotychczas cotygodniowe zamówienie obejmujące ponad 50 pozycji było przygotowywane częściowo ręcznie i po otrzymaniu dostawy ręcznie sprawdzane przy odbiorze towaru. W miejsce kosztownego zarządzania częściami typu C przedsiębiorstwo zdecydowało się wdrożyć – począwszy od zamawiania do odbioru towaru – przyszłościowe i zautomatyzowane rozwiązanie zintegrowane z procesem produkcji. Wymagania: redukcja kosztów zarządzania, oszczędność czasu obróbki i wysoka niezawodność zaopatrzenia. Wynika to z faktu, że brak komponentów miałby krytyczny wpływ na proces produkcji i najgorszym przypadku mógłby on spowodować zatrzymanie całej produkcji.

Realizacja projektu

W poszukiwaniu odpowiedniego i szybkiego do wdrożenia rozwiązania firma BVS dotarła do swojego wieloletniego partnera KVT-Fastening: W pełni zautomatyzowany system SmartBin firmy Bossard spełniał wszystkie wymagania BVS. System ten został wdrożony w maju 2014 roku.

Wynik projektu

Po wdrożeniu systemu SmartBin odnotowano w BVS znaczące obniżenie nakładu pracy związanej z procesami zamówienia i odbioru towaru. Tam gdzie do tej pory pracownik BVS poświęcał dwa dni w tygodniu tylko na przygotowanie, zestawienie wielkości partii i ustalenie optymalnego czasu zamówienia, proces zamówienia został zautomatyzowany i zamówienie odbywa się teraz tylko w momencie, gdy stan rzeczywisty komponentów spadnie poniżej ustalonej wcześniej wielkości. Jest on określany poprzez wagi zintegrowane z systemem SmartBin. Odbiór towaru zoptymalizowano tak, że dowody dostawy są przygotowywane w tej chwili w formie elektronicznej. W ten sposób zaoszczędzono całe przedpołudnie, które wcześniej poświęcano na ręczną dystrybucję poszczególnych paczek. Po wprowadzeniu zmian mogą być one sortowane bezpośrednio do odpowiednich przezroczystych pojemników magazynowych. 

Wartość dla klienta/informacje:

  • Redukcja nakładów podczas zamawiania oraz magazynowania towaru
  • Niezawodna ewidencja stanu rzeczywistego
  • Zautomatyzowany proces zamawiania brakujących części zapobiega przerwom w produkcji

Zdjęcia

Charakterystyka klienta

Na Uniwersytecie Technicznym (TU) w Graz wielokrotnie nagradzana grupa studencka TERA zajmuje się projektowaniem i budowaniem pojazdów elektrycznych. Została ona założona w 2009 roku jako zespół Eco-Racing Austria, a w 2012 roku zmieniła nazwę na TERA TU Graz. Od tamtej chwili grupa studencka zajmowała się budową pojazdów elektrycznych „Fenek“ (lis pustynny) i „Pantera“. Podczas Eco Maratonu Shell na torze Lausitz Ring w 2011 roku Fenek ustanowił rekord świata w kategorii Prototype Battery Electric. W 2014 roku ten 1-osobowy pojazd na jednej kilowatogodzinie pokonał dystans 1.091,6 kilometrów. W 2016 roku grupa zaprojektowała po raz pierwszy pojazd dopuszczony do ruchu drogowego, który nazwano IBEX.

Wymagania i cele projektu

Elektryczny pojazd IBEX, który charakteryzował się masą własną tylko 400 kilogramów (bez akumulatorów), zasięgiem 250 kilometrów oraz prędkością maksymalną 130 km/h miał stanąć na starcie wyścigu o długości 370 kilometrów. Aby uzyskać lekką konstrukcję, zespół zdecydował się użyć tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (CFK). Wykonane z tego materiału samonośne nadwozie ważyło jedynie 65 kilogramów. Do kabiny należało zamocować dwa fotele, pasy bezpieczeństwa oraz uchwyt na gaśnicę. Niemniej jednak każda ingerencja w ramę karbonową stanowi potencjalne miejsce złamania i powoduje utratę wytrzymałości i sztywności całej konstrukcji, co w konsekwencji zagraża bezpieczeństwu kierowcy. I tego należy uniknąć za wszelką cenę.

Realizacja projektu

Podwozie wykonane z tworzywa CFK wymagało zastosowania wytrzymałych elementów złącznych. Dlatego zespół TERA TU Graz zwrócił się do specjalisty w technice łączenia – firmy KVT-Fastening, z którą współpracował już od wielu lat. Już w przypadku pojazdu elektrycznego Fenek, który ustanowił rekord świata w kategorii efektywności energetycznej podczas Eco Maratonu Shell w 2011 i 2014 roku, firma KVT dostarczyła zespołowi odpowiednie materiały. Również przy kolejnym projekcie pojazdu IBEX firma KVT-Fastening wspierała zespół swoim know-how i doświadczeniem. Specjaliści w technice mocowania musieli się zmierzyć ze szczególnymi wymaganiami ze strony pojazdu IBEX, wskazując zespołowi na możliwości i pomagając opracować nowe technologie spełniające wysokie wymagania dopuszczenia pojazdu do ruchu drogowego. W ramach sponsoringu firma KVT-Fastening dostarczyła zespołowi 200 wkładów gwintowych Keenserts, 100 nitonakrętek oraz 100 łączników bigHead.

Wynik projektu

Aby uzyskać odpowiednie miejsce mocowania pod elementy odpowiadające za bezpieczeństwo we wnętrzu pojazdu, łączniki bigHead zostały umieszczone i zalaminowane bezpośrednio w osnowie wielowarstwowego panelu karbonowego. W ten sposób są one w stanie wytrzymać bardzo duże obciążenia, jakie mogą powstać podczas zderzenia lub nagłego hamowania na ulicy. Znakomite przeniesienie sił uzyskano wykorzystując zasady bioniki - wzmocnienie włókna wokół każdego elementu złącznego działa podobnie jak włókna drzewa wokół gałęzi wyrastających z pnia. Po zalaminowaniu rama karbonowa i elementy złączne ulegają utwardzeniu, tworząc kabinę. Podczas montażu karoserii na wypukłej ramie karbonowej zespół TERA TU Graz zastosował innowacyjne rozwiązanie. Wykorzystano tutaj zaprojektowane przez KVT-Fastening trójwymiarowe profile rozkładające obciążenia, które można było zamontować na ramie w rekordowym czasie przy pomocy innowacyjnej technologii klejenia. W przemyśle samochodowym standardową metodą jest klejenie na mokro, które polega na tym, że po nałożeniu specjalnego kleju element zostaje na stałe przyklejony do powierzchni po 20 do 30 sekundowym suszeniu. Natomiast w projekcie IBEX wykorzystano rozgrzaną pastylkę klejącą, która podczas schładzania w ciągu sekund tworzy trwałe połączenie. 

Wartość dla klienta/informacje:

  • Niezawodne mocowanie komponentów pojazdu (fotele, pasy, uchwyty) w nadwoziu samonośnym z tworzywa CFK
  • Profesjonalne wsparcie przy specjalnej konstrukcji poprzez dzielenie się know-how oraz ufundowanie elementów złącznych

Contact Icon Skontaktuj się z nami

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania.